Minor Media Innovation: Facebook, Twitter, Snapchat… what’s next?

Nog paar een paar plaatsten beschikbaar! Schrijf je snel in!

Innovaties in de (sociale) media bevinden zich nog in een fase van trial-and-error: hoe ontwikkel je apps waarmee je midden in je doelgroep staat, welke kracht schuilt er in interactief webdesign en digital storytelling, en wat zijn kansrijke verdienmodellen? Interessante vragen! In het medialab van de minor Media Innovation komen ze aan bod.

Facebook uit de markt prijzen. Kijk, dat is nog eens een ambitie. Onrealistisch? Denk dan eens terug aan Hyves. Weggevaagd door dat leuke idee van die paar studenten aan Harvard University. En de vernieuwing in de media gaat maar door.

De minor Media Innovation biedt creatieve geesten met zakelijk vernuft, organisatorisch talent of gevoel voor communicatie, marketing en media de kans het beste uit zichzelf te halen.

In een multidisciplinair medialab geven studenten journalistiek, bedrijfskunde, communicatie, projectmanagement en IT vorm aan de media van morgen: vernieuwende digitale vertelvormen, moderne distributieplatformen en creatieve businessmodellen.

Ontwikkel je tot innovatieve professional waar mediabedrijven niet genoeg van kunnen krijgen. In kleine teams leer je creatief, conceptueel en organisatorisch denken en handelen. ‘Learning by doing’ is het motto. Dus geen vastomlijnd onderwijsprogramma. Jij bepaalt zelf je eigen focus met alle leervragen die daarbij horen. Ons aanbod: maak jouw ambitie waar dankzij intensieve begeleiding en coaching van ervaren topdocenten, professionals en partners in de beroepspraktijk.

Eerdere studenten Media Innovation hebben een vernieuwend idee uitgedacht: niet bloggen, niet vloggen, maar zwoggen:

In de minor leer je wat er allemaal komt kijken bij het ontwikkelen van nieuwe journalistieke concepten. Het bedenken van een vernieuwend idee is één ding, het uitwerken ervan en het vervolgens in de markt zetten vergt andere kwaliteiten. Je leert hoe je dit als ondernemende journalist aanpakt in de minor Media Innovation.
En daar hoort ook pitchen van je idee bij. Bijvoorbeeld voor Allard Besse, hoofdredacteur van De Stentor, een eerdere partner in deze minor:

Geef een reactie